Jak pracuje fotograf produktowy?

Wykonywanie fotografii produktowych to obecnie standard w sklepach internetowych czy też w serwisach ogłoszeniowych. Dobre zdjęcia to jedno z podstawowych narzędzi sprzedażowych, ponieważ obok opisów towarów to właśnie one wpływają na to, czy klient zdecyduje się na zakupy. Do realizacji sesji fotograficznych nie zawsze jest potrzebny profesjonalny sprzęt, ale trzeba mieć świadomość, jak przygotować zdjęcia, które będą jak najbardziej realistycznie prezentować produkt.

Wykonywanie fotografii produktowych dla sklepów internetowych

Zdjęcia produktów przedstawiają konkretne towary. Ten typ fotografii określa się inaczej packshot i jest najszybciej rozwijającą się dziedziną. Przede wszystkim wpływ mają na to różne branże – zarówno e-commerce, jak i reklamowa czy zajmująca się materiałami drukowanymi. Warto pamiętać o tym, że zdjęcia produktów do sklepu internetowego wpływają na podejmowane przez klienta decyzje zakupowe i dlatego każdy szczegół ma tutaj niezwykle ważne znaczenie. Wystarczy więc mieć dobry aparat fotograficzny i podstawową wiedzę, by przygotować szereg fotografii produktowych, choć oczywiście wiele firm decyduje się na korzystanie z profesjonalnych sesji.

Etapy realizacji sesji fotograficznych

zdjęcia produktów do sklepu internetowego

Z pewnością fotograf produktowy musi szczególną uwagę zwrócić na oświetlenie. To najważniejsza zasada w tym sektorze rynku. Najlepiej, gdy światło jest naturalne, a lampy studyjne stają się jedynie jego uzupełnieniem. Kluczowym aspektem staje się cień. Nie może od dominować nad przedstawionym produktem. Do zdjęć produktowych wykorzystuje się więc specjalne stoły czy też namioty oraz dyfuzor do flesza, który pozwala równomiernie oraz naturalnie rozprowadzić światło. By wykonywać fotografię produktową, należy zadbać też o białe tło. W ten sposób eksponuje się towar i sprawia się, że odgrywa on na zdjęciu najważniejszą rolę. To na nim skupiać się mają klienci sklepów internetowych. Efektywna praca przyniesie z założenia dobre efekty.

Nowoczesna fotografia produktów odzieżowych

Fotografia produktów odzieżowych oraz innych towarów wymaga zadbanie o szereg rzeczy. Warto zaopatrzyć się w statyw, co pozwoli uzyskać optymalną ostrość oraz ułatwi pracę. Poza tym kluczowe będzie dobre przygotowanie samego produktu. Perfumy czy kosmetyki muszą mieć czyste opakowania. Natomiast zdjęcia odzieży będą wymagać tego, by ubrania były wyprasowane. Za najwyższą jakość fotografii produktowej idzie bowiem estetyka produktów. Trzeba pamiętać, że chodzi przecież o to, by sprzedawać.