Czym jest Influencer Marketing i czy współpraca z influencerami się opłaca?

Produkty i usługi świeżo wprowadzane na rynek nierzadko wymagają odpowiedniego zaprezentowania. Zwłaszcza właściciele biznesów dopiero próbujący swoich sił w wielkim świecie marketingu chcą skoncentrować się na tym, by w jak najlepszy sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Ale jak to zrobić? Z pomocą przychodzi Influencer Marketing, który angażuje osoby znane w przestrzeni internetowej w celu rozreklamowania produktu. Co to takiego i czy to się opłaca – a jeśli tak, to dlaczego? Czytaj dalej, a już za chwilę poznasz najważniejsze informacje o tej formie marketingu.

Kto to jest Influencer i czym jest Influencer Marketing? To pytanie może zadawać sobie niejeden potencjalny reklamodawca, który pragnie pozyskać nowych klientów. Odpowiedź jest prosta, jednak warto rozbić ją na dwie części.

Kim jest influencer?

Influencer jest to osoba, która działa w przestrzeni internetowej i wywiera znaczący wpływ na swoich odbiorców. Influencerami są dzisiaj osoby publikujące treści na Facebooku, Instagramie czy YouTube, ale w ramach poszerzania zasięgów docierają także do innych platform społecznościowych i tam pozyskują kolejnych zwolenników. Uchodzą za specjalistów w swoich dziedzinach, dlatego ich opinia staje się szczególnie ważna dla zafascynowanych odbiorców.

Influencerzy tworzą treści, dzięki którym są w stanie sprzedać swoim fanom każdy produkt. Umożliwiają im to tak zwane zasięgi: im większe, tym lepiej dla obu stron, zarówno dla reklamodawcy, jak i influencera. Wyróżniamy nanoinfluencerów, mikroinfluencerów oraz megainfluencerów. Pierwsi liczą sobie do tysiąca osób, jeśli chodzi o zasięgi, drudzy – do stu tysięcy. Ostatni sięgają nawet miliona subskrybentów.

Influencer Marketing – co to takiego?

Influencer marketing to taka forma reklamy internetowej, do której zaangażowana zostaje osoba szanowana i lubiana w Internecie. Wykorzystuje siłę perswazji influencera, który jest w stanie zaskarbić sympatię sporego grona i dzięki temu jest skuteczny w sprzedaży.

Współpraca z influencerami jest na ogół niezwykle opłacalna. Wpływ, jaki mają influencerzy na swoich odbiorców jest niepodważalny i tylko dzięki tej relacji „idol-fan” możliwe jest tak znaczące zaufanie w kwestii jakości i potrzeby posiadania reklamowanych produktów. Influencer może być nawet bardziej skuteczny w sprzedaży niż telewizyjny celebryta, ponieważ uchodzi za znacznie bardziej autentycznego i szczerego w swoich poleceniach, a poza tym nie buduje mentalnego muru między sobą a jego odbiorcami.

Współpraca z influencerem w Fabryce Marketingu

Wiesz już, jakie korzyści może dać Ci współpraca z influencerem, ale wciąż nie masz pojęcia, w jaki sposób się do tego zabrać? Fabryka Marketingu pomoże Ci wypracować optymalne rozwiązania i dobrać takiego influencera, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom Twojego produktu. Skontaktuj się z nami już dzisiaj, by wynieść oferowaną usługę na całkowicie nowy poziom, dzięki osobie, którą pokochał Internet.