Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy warto inwestować w SEO. Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z największych gałęzi marketingu internetowego, ustępująca jedynie płatnym reklamom w wynikach wyszukiwania oraz w mediach społecznościowych. Zdecydowanie warto zająć dobre miejsce w rankingu – niezależnie od tego, jaki profil działalności biznesowej nas dotyczy.
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Za każdym razem, gdy użytkownik wyszukuje interesującą go usługę lub produkt, wpisuje do wyszukiwarki słowa kluczowe. Najczęściej są to proste zlepki kilku słów. W odpowiedzi pojawia się lista wyników – zarówno tych płatnych, specjalnie oznaczonych, jak i “organicznych” – czyli tych, które Google ocenił sam na podstawie swoich kryteriów.
SEO polega na takim zmodyfikowaniu struktury strony internetowej oraz jej treści, by pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Najlepsze pola to miejsca od 1-10. Wówczas witryna pojawi się na pierwszej stronie i zostanie szybciej zauważona przez użytkowników. Dzięki temu zwiększają się szanse na lepszą sprzedaż i ruch w witrynie.
Proces pozycjonowania – na czym to polega?
Kiedy nawiązujemy współpracę z agencją, pierwszym krokiem powinien być dokładny wywiad. Należy zebrać oczekiwania klienta, preferowane słowa kluczowe, pod jakimi chciałby się pozycjonować, oraz wstępnie przeanalizować stronę. Na tym etapie powinniśmy dowiedzieć się przybliżonej ceny usługi oraz tego, kiedy mniej więcej pojawią się pierwsze wyniki. Oczywiście wszelkie estymacje czasowe zależą również od szybkości wprowadzenia zmian oraz nieprzewidywalnych czynników (zmian algorytmu, ograniczeń technicznych systemu). Powinniśmy wziąć to pod uwagę.
Kolejnym krokiem jest analiza słów kluczowych. Wspólnie ze specjalistą wybieramy końcowy zestaw fraz, pod które chcielibyśmy rozpocząć pozycjonowanie. Pozycjoner dobierze trafne słowa kluczowe, które nie będą zbyt konkurencyjne, a jednocześnie szybko podniosą sprzedaż.
Na podstawie tych fraz wykonywana jest gruntowna analiza serwisu. Specjalista szybko wychwyci błędy techniczne i strukturalne, a także braki w treści. Współpracując z agencją, często otrzymujemy w pakiecie bezpłatne wdrożenia oraz teksty na stronę. Dzięki temu cały proces optymalizacji przyspiesza, przedsiębiorca nie wydaje dodatkowych pieniędzy na zewnętrzną obsługę, a jednocześnie szybciej pojawią się pierwsze wyniki. Ważne jest, by zawsze wdrażać wszystkie zalecone przez specjalistę wskazówki – oczywiście w ramach technicznych możliwości. W przeciwnym wypadku możemy nie ujrzeć oczekiwanych wyników.
Na wdrożeniu treści oraz zaleceń praca specjalisty się nie kończy. Ciągłe monitorowanie pozycji, natychmiastowe reagowanie w razie jakichkolwiek zmian algorytmu, oraz pomoc w dalszym rozwoju serwisu – to tylko niektóre z zadań, które stoją przed pozycjonerem. Staje się on naszą prawą ręką i czuwa nad dobrem serwisu, którego nie zawsze mamy czas doglądać samodzielnie.
Pozycjonowanie stron internetowych prowadzone przez agencję marketingową to dobre rozwiązanie dla wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw, którym zależy na zaistnieniu w Internecie.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.