Dlaczego warto inwestować w szkolenia dla handlowców?

Szkolenia dla handlowców oraz menedżerów sprzedaży pomagają pracownikom osiągać lepsze wyniki sprzedażowe i jeszcze skuteczniej budować relacje z klientami. W jakiej formie się odbywają, jakich zagadnień mogą dotyczyć i jakie korzyści dają szkolenia handlowe? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

  1. W jakiej formie odbywają się szkolenia dla handlowców?
  2. Przykładowy program szkolenia dla handlowców
  3. Jakie korzyści dają szkolenia sprzedażowe pracowników?

W jakiej formie odbywają się szkolenia dla handlowców?

Szkolenia dla handlowców dostępne są najczęściej w kilku formach: szkolenie otwarte, zamknięte oraz coaching sprzedażowy. Zajęcia mogą odbywać się stacjonarnie, choć od kilku lat na popularności zyskują szkolenia online. Do wyboru mamy jedno spotkanie lub spotkania cykliczne. Profesjonalna szkoła posiada w ofercie nie tylko gotowe szkolenia dla przedstawicieli handlowych, ale jest również w stanie stworzyć program odpowiadający na indywidualne potrzeby klienta.

Szkolenia otwarte to rozwiązanie dla firm, którym zależy na podniesieniu kwalifikacji tylko jednego pracownika, natomiast kurs zamknięty dedykowany jest dla całego zespołu handlowego. Coaching sprzedażowy wspiera z kolei rozwój umiejętności handlowych dzięki indywidualnym sesjom z trenerem.

Przykładowy program szkolenia dla handlowców

Program kursu może być stworzony wedle potrzeb klientów, jednak wiele firm decyduje się na wybór gotowych szkoleń. Wśród najpopularniejszych tematów wyróżnić można: Telemarketing, który obejmuje techniki sprzedaży przez telefon; Linkedin, który porusza takie zagadnienia, jak social selling czy budowanie sieci kontaktów przez Internet; Techniki sprzedaży B2B, czyli badanie potrzeb klienta, prezentacja oferty i finalizacja sprzedaży.

W biznesie niezwykle istotne są również dobre relacje z klientem, dlatego warto rozważyć takie szkolenia, jak: Profesjonalna obsługa klienta, uczący, w jaki sposób utrzymać kontakty biznesowe i rozwijać relacje z klientem, a także Obsługa wymagającego klienta, który uczy, jak należy zachować się w trudnych sytuacjach.

Jakie korzyści dają szkolenia sprzedażowe pracowników?

Celem szkolenia jest przede wszystkim wzrost umiejętności, który ma przynieść wzrost sprzedaży, jednak to nie jedyna korzyść, jaką może dać szkolenie handlowe. Udział w szkoleniu pozwala odkryć mocne i słabe strony, uczy technik sprzedaży, technik zaawansowanych negocjacji handlowych i budowania strategii sprzedaży, co jest niezwykle istotne w pracy handlowca.

Szkolenia dla handlowców to szansa na wsparcie ich w zakresie komunikacji i budowania relacji handlowych. Dzięki odbytym kursom pracownicy poznają techniki negocjacyjne i nabywają umiejętność wykorzystania ich wobec klientów.